EN BÜYÜK DİNİ SÜİSTİMAL ‘’ŞEHİTLİK’’
Doğuda 20’li yaşlarında elinde silahıyla ölüme gönderilen gençte,Trafik kazasında ölen poliste,kalp krizinden ölen devlet memuruda ,birilerinin ihmaliyle ölen 301 kişide ‘’ŞEHİT’’ ilan edilir,bayrağa sarılır ve Cennete gönderilir.Peki kitlelerin ‘AMA BAK O CENNETE GİTTİ’’diye avutulduğu ‘’Şehitlik’’Kuran-i bir kavram mıdır?yoksa din simsarlarının menfaatleri uğruna insanları susturmak için uydurduğu ‘’KOSKOCA BİR YALAN ‘’mı?
Şehit;Şahit tanık demektir Kuran-ı Kerim de ki önemli kullanımlarından biri Nisa 69. Ayettedir.
‘’Ve kim, Allah'a ve Resûl'e itaat ederse, o taktirde işte onlar, Allah'ın kendilerine ni'met verdiği nebîlerle ve sıddîklerle ve şehitlerle/şahitlerle ve salihlerle beraberdirler. Ve işte onlar ne güzel arkadaştır’’NİSA 69
İlgili ayette geçen kullanım şahit/tanık olma anlamındadır.Gerçek anlamda şahit yada tanık olmak için ölmek değil bilmek gerekir.Aynı şekilde bugün güya İslama girmek için söylenmesi gereken Kelime-i Şahadette bahsedilende Allah’ın ilahlığına ve Muhammedin resullüğü lehine yapılan şahitliktir.
Fe keyfe izâ ci’nâ min kulli ummetin bi ŞEHİDİN ve ci’nâ bike alâ hâulâi ŞEHİDA.
‘’Her ümmetten bir ŞAHİT getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir ŞAHİT yaptığımız zaman, bakalım onların hâli nice olacak’’NİSA 41
Kelimenin kullanımı bir şeye tanık olarak şahit olarak çağırılan kişi anlamımdadır.Tıpkı ilgili ayetlerde olduğu gibi: şuhedâekum(bakara 23) şuhedâe (bakara 133) şehide (bakara 185) şehide allâhu(Ali imran 18) ve eşhed(Ali imran 52)…
Şehitlik bir makamı yada mevkiyi tanımlamaz:Allah yolunda ölmek ile hiçbir bağlantısı bulunmamaktadı.Bugün hiç uğruna ölen insanlara ithaf edilen Şehitlik mertebesi ilgili ayetlerin ana metinden koparılarak anlamlarının çarpıtılması ile oluşturulmuş insanları ve toplumu uyuşturmak için kullanılan bir kavramdır.
‘’Allah yolunda öldürülenleri sakın ölüler sanma. Bilakis onlar diridirler,Rableri katında Allah'ın, lütfundan kendilerine verdiği nimetlerin sevincini yaşayarak rızıklandırılmaktadırlar. Arkalarından kendilerine ulaşamayan kimselere de hiçbir korku olmayacağına ve onların üzülmeyeceklerine sevinirler’’Ali imran 169-170
‘’Onlar, Allah'tan gelen nimet ve keremin; Allah'ın, müminlerin ecrini zayi etmeyeceği müjdesinin sevinci içindedirler’’Ali imran 171
Ali imran 169-170-171 nolu ayetlerindeki anlatım ‘’Allah yolunda savaşın’’ emrine rağmen savaştan kaçınan iman etmek yerine Rabbi ağızları ile övmekle yetine bileceklerini sanan Müşriklere ithafen bir pasajın devamı konumundadır.Allah yolunda savaşanların şehid/şahit olacakları yönünde hiçbir ifade yoktur.
‘’Ve kim, Allah'a ve Resûl'e itaat ederse, o taktirde işte onlar, Allah'ın kendilerine ni'met verdiği nebîlerle ve sıddîklerle ve şehitlerle/şahitlerle ve salihlerle beraberdirler. Ve işte onlar ne güzel arkadaştır’’NİSA 69
İlgili ayette geçen kullanım şahit/tanık olma anlamındadır.Gerçek anlamda şahit yada tanık olmak için ölmek değil bilmek gerekir.Aynı şekilde bugün güya İslama girmek için söylenmesi gereken Kelime-i Şahadette bahsedilende Allah’ın ilahlığına ve Muhammedin resullüğü lehine yapılan şahitliktir.
Fe keyfe izâ ci’nâ min kulli ummetin bi ŞEHİDİN ve ci’nâ bike alâ hâulâi ŞEHİDA.
‘’Her ümmetten bir ŞAHİT getirdiğimiz ve seni de onların üzerine bir ŞAHİT yaptığımız zaman, bakalım onların hâli nice olacak’’NİSA 41
Kelimenin kullanımı bir şeye tanık olarak şahit olarak çağırılan kişi anlamımdadır.Tıpkı ilgili ayetlerde olduğu gibi: şuhedâekum(bakara 23) şuhedâe (bakara 133) şehide (bakara 185) şehide allâhu(Ali imran 18) ve eşhed(Ali imran 52)…
Şehitlik bir makamı yada mevkiyi tanımlamaz:Allah yolunda ölmek ile hiçbir bağlantısı bulunmamaktadı.Bugün hiç uğruna ölen insanlara ithaf edilen Şehitlik mertebesi ilgili ayetlerin ana metinden koparılarak anlamlarının çarpıtılması ile oluşturulmuş insanları ve toplumu uyuşturmak için kullanılan bir kavramdır.
‘’Allah yolunda öldürülenleri sakın ölüler sanma. Bilakis onlar diridirler,Rableri katında Allah'ın, lütfundan kendilerine verdiği nimetlerin sevincini yaşayarak rızıklandırılmaktadırlar. Arkalarından kendilerine ulaşamayan kimselere de hiçbir korku olmayacağına ve onların üzülmeyeceklerine sevinirler’’Ali imran 169-170
‘’Onlar, Allah'tan gelen nimet ve keremin; Allah'ın, müminlerin ecrini zayi etmeyeceği müjdesinin sevinci içindedirler’’Ali imran 171
Ali imran 169-170-171 nolu ayetlerindeki anlatım ‘’Allah yolunda savaşın’’ emrine rağmen savaştan kaçınan iman etmek yerine Rabbi ağızları ile övmekle yetine bileceklerini sanan Müşriklere ithafen bir pasajın devamı konumundadır.Allah yolunda savaşanların şehid/şahit olacakları yönünde hiçbir ifade yoktur.
‘’İzin günü İNSANLAR,amellerinin kendilerine gösterilmesi için dağınık olarak ortaya çıkacak’’
‘’ Artık kim zerre kadar hayır/İYİLİK işlerse onu görür.’’
‘’ Ve kim zerre kadar şerr/KÖTÜLÜK işlerse onu görür’’ZİLZAL 6-7-8
Ayet açıktır istisnasız tüm insanlar amellerinin karşılığını göreceklerdir.Savaşta ölen adamda,madende bile bile ölüme gönderilen adamda,trafik kazası geçiren poliste,20 yaşında eline tüfek verip ölüme itilen gençte ,görevi başında ölen memurda ‘’Her ne amel işlediyse haksızlığa uğratılmaksızın karşılığını tastamam görecektir.’’
Şehitlik dini istismar edenlerin insanları uyuşturmak ‘’Allah ile aldatmak’’için kullandıkları uyduruk bir makamdır.’’ Ve bana ve size ne yapılacağını ben bilemem’’Ahkaf 9 diyen bir ResulE indirilen dinde çalışırken yada yaptığı iş ne olursa görevi başında ölen bir insanın amellerinin yok sayılıp dos doğru Cennetlik ilan edilmesi kavramı olan ‘’UYDURMA BİR ŞEHİTLİK’’kavramı nasıl bağtaştırılabilir.
Yeryüzünde bizim için olan sınırlar Allah için yoktur,siz bir yeri vatan olarak kabul edip üzerinde mülkiyet ve eğemenlik hakkı iddaa ediyor olabilirsiniz ama ‘’yerlerin ve göklerin mülkü şüphesiz Allah’ındır’’bu vatan kavramını anlamsız kılar sonu korumak için verilen canlarıda anlamsız kılar,Birilerinin ihmali ile ölen insan şüphesiz haksızlığa uğramıştır ama bu onun yaşadığı sürece ortaya koyduğu amellerini iyi yada kötü ortadan kaldırmaz ihmalli yapan kişi elbet karşılığını görecektir ama ölen kişide yaptıklarının karşılığını görecektir.Kimse ŞEHİTTİR CENNETE GİTTİ NASIL OLASA ile teselli olmasın,Şüphesiz Allah kendi yolunda ölenleri en iyi bilendir.Kimse kimseyi bayrağa sarıp cennettede gönderemez cehennemede…..
‘’ Artık kim zerre kadar hayır/İYİLİK işlerse onu görür.’’
‘’ Ve kim zerre kadar şerr/KÖTÜLÜK işlerse onu görür’’ZİLZAL 6-7-8
Ayet açıktır istisnasız tüm insanlar amellerinin karşılığını göreceklerdir.Savaşta ölen adamda,madende bile bile ölüme gönderilen adamda,trafik kazası geçiren poliste,20 yaşında eline tüfek verip ölüme itilen gençte ,görevi başında ölen memurda ‘’Her ne amel işlediyse haksızlığa uğratılmaksızın karşılığını tastamam görecektir.’’
Şehitlik dini istismar edenlerin insanları uyuşturmak ‘’Allah ile aldatmak’’için kullandıkları uyduruk bir makamdır.’’ Ve bana ve size ne yapılacağını ben bilemem’’Ahkaf 9 diyen bir ResulE indirilen dinde çalışırken yada yaptığı iş ne olursa görevi başında ölen bir insanın amellerinin yok sayılıp dos doğru Cennetlik ilan edilmesi kavramı olan ‘’UYDURMA BİR ŞEHİTLİK’’kavramı nasıl bağtaştırılabilir.
Yeryüzünde bizim için olan sınırlar Allah için yoktur,siz bir yeri vatan olarak kabul edip üzerinde mülkiyet ve eğemenlik hakkı iddaa ediyor olabilirsiniz ama ‘’yerlerin ve göklerin mülkü şüphesiz Allah’ındır’’bu vatan kavramını anlamsız kılar sonu korumak için verilen canlarıda anlamsız kılar,Birilerinin ihmali ile ölen insan şüphesiz haksızlığa uğramıştır ama bu onun yaşadığı sürece ortaya koyduğu amellerini iyi yada kötü ortadan kaldırmaz ihmalli yapan kişi elbet karşılığını görecektir ama ölen kişide yaptıklarının karşılığını görecektir.Kimse ŞEHİTTİR CENNETE GİTTİ NASIL OLASA ile teselli olmasın,Şüphesiz Allah kendi yolunda ölenleri en iyi bilendir.Kimse kimseyi bayrağa sarıp cennettede gönderemez cehennemede…..
Yorumlar
Yorum Gönder