''Varlık, felsefenin temel kavramlarından birisidir. Var olan ya da varolduğu söylenen şey, varlık kavramının içeriğini oluşturur. İlk olarak Elea okulu'nun öncüsü Parmanidestarafından kullanıldığı sanılmaktadır. Farklı felsefe okullarında ya da akımlarında farklı anlam katmanların ele alınmakta ve tanımlanmaktadır. Öznel ve nesnel varlık tanımları sözkonusudur ve bu varlık kavramı özellikle varlık teorisinde (ontoloji de) temel bir rol oynar. Varolanın varoluşu durumu, ancak varolan şeylerle varlık arasında bir ayrım sözkonusudur. Varlık varolanların her birinde mevcut olan niteliktir bir anlamda. Aristoteles varlığı varolanların içerisindeki özdeş olan nitelikler olarak belirtir. Bütün olanların genel kavramı. Gerçek varlık ve düşünsel varlık olarak iki ayrı şekilde belirtilir. Gerçek varlık varoluş olarak belirtilirken, düşünsel varlık öz olarak belirtilir.''Vikipedi
Tüm varlığın yaratıcısı ,varolma durumu içinde bulunamaz ve ‘’varlık’’ olarak tanımlanmaz.İnsanın yada anlamlandırma kabiliyetine sahip tüm canlıların bir şeyi ‘’varlık’’ olarak niteleyebilmesinin temel şartı ‘’bilinen başka bir varlık ile arasında kurduğu ilişkidir’’.İnsan bilmediği bir varlığı bildiği başka bir varlığı referans kabul ederek anlamlandırır.Yeni varlık karşısına çıkacak yeni bilinmez varlıkların referansını oluşturacaktır.İnsan varlık alemini bu ilişkiler ağı çerçevesinde oluşturur.İnsan ne kadar çok bilgi girişi sağlarsa mevcut ağ o kadar genişler ve çevresindeki dünyayı daha detaylı ve gerçekçi olarak anlamlandırabilir,mevcut ilişki yapısını çözerek karşısına çıkacak sorunlarda bu yapıya ilişkin kanunları kullanabilir.Ancak kesin biçimde tanımsız olan ve isimlendirilemeyen "O" kavramı için referans alacak başka hiçbir varlık sözkonusu değildir.Bu sebeble yapılacak her ilişkilendirme çalışması kavramın mutlaklığına zarar verecektir."O"(yaratıcı) kavramın kendisi de bizzat yaratıcının yaratması ile ortaya çıkması sebebiyle kavram sadece bir gölgeyi,bir iz düşümünü tanımlar."O"(yaratıcı) kavramını tanımlamaya en yakın kavram sahip olduğu ''tekillik'' ve ''mutlak sonsuzluğu'' ile ‘’HİÇLİK" yada ‘’HİÇ" kavramıdır.Bilinen her varlıktan bağımsız olduğu gibi, karşıtlığı olmayan bir durumu tanımlar,bir boşluk(gizlenme/yerinde olmama)tan çok varlık sahasından bağımsızlığı en iyi ifade eden kavram durumundadır.
Bu nedenle tüm varlığın yaratıcısı olan "O" bir ''varlık olarak'' tanımlanamamakta ve "O"nun varlığının kanıtı olarak ifade edilen bütün tezler mutlak biçimde çöküşe uğramaktadır.
Varlık Felsefesi
Yorumlar
Yorum Gönder